Pages

Wednesday, May 8, 2013

Heart's Desire (Deseo del Corazón)

Lately I noticed a theme in the passages I've been reading. 

May the LORD answer you when you are in distress...
May He give you the desire of your heart 
and make all your plans succeed. 
-Psalm 20:1, 4

The king rejoices in your strength, LORD.
How great is his joy in the victories you give!
You have granted him his heart’s desire...
Surely you have granted him unending blessings
and made him glad with the joy of your presence. 
-Psalm 21:1-2, 6

In these Psalms David prayed for others that God would grant their heart's desire, and he thanked God for granting his own heart's desire.

It made me stop and ask, what is my heart's desire?

There are several things I'd like to do or experience in my life, many things I hope and pray for, but do any of those things qualify as my "heart's desire"? I don't think so. 

I think my heart's desire is related to David's words when he said God had made him glad with the joy of your presence.

I want God to be my heart's desire always. For when He is, I know my heart's desire will be continually satisfied and my life will be filled with the joy of His presence.

There's a simple praise chorus I used to sing that goes,

"You're the sole desire of my heart, 
You're the sole desire of my heart,
Still more with every passing day, 
As things of earth just fade away
I come to know the joy of loving You.
You're the sole desire of my heart."
(-by Walt Harrah)

May this be our prayer. 


Deseo del Corazón

Últimamente he notado un tema en los pasajes que he estado leyendo.

Que el Señor te responda cuando estés angustiado;  
Que te conceda lo que tu corazón desea;  
que haga que se cumplan todos tus planes.
-Salmo 20:1, 4

En tu fuerza, Señor, se regocija el rey; 
¡cuánto se alegra en tus victorias!
Le has concedido lo que su corazón desea. . .
Has hecho de él manantial de bendiciones; 
tu presencia lo ha llenado de alegría.
-Salmo 21:1-2, 6

En estos salmos David oró para que Dios concediera el deseo del corazón de otros y le dio gracias por conceder los propios deseos de su corazón.

Esto me hizo detenerme a pensar: ¿Cuál es el deseo de mi corazón?

Hay varias cosas que me gustaría experimentar en mi vida, muchas cosas que anhelo y por las que he orado pero, ¿alguna de esas cosas califica como “el deseo de mi corazón?” No lo creo.

Creo que el deseo de mi corazón está relacionado con las palabras de David cuando le dijo a Dios que “Tu presencia lo ha llenado de alegría.”

Quiero que Dios sea el deseo de mi corazón siempre. Porque cuando lo es, sé que el deseo de mi corazón estará continuamente satisfecho y mi vida será llena con el gozo de Su presencia.

Hay un coro sencillo que acostumbraba cantar que dice:

“Eres el único deseo de mi corazón,
Eres el único deseo de mi corazón,
Más y más cada día que pasa,
Mientras las cosas en la tierra simplemente se desvanecen
Vengo a conocer el gozo de amarte.
Eres el único deseo de mi corazón.”
(- por Walt Harrah)

Que esta sea nuestra oración.

No comments: