Pages

Thursday, March 8, 2012

Generosity (Generosidad)


"A generous man will prosper; he who refreshes others will himself be refreshed."
-Proverbs 11:25

I've been thinking about generosity lately. I can honestly say that I've been a blessed recipient of much generosity for my whole life, and especially during the last several years. 

Some examples of the generous people who've blessed me during my health trial:
- many different friends who let me stay in their house/apt. for days, weeks or even months at a time
- a chiropractor who treated me for free
- a massage therapist who treated me and trained my mom in how to do the massage, all for free
- numerous people who sent me financial gifts
- a friend who gave me a computer and digital camera
- my church family who continually sent me cards, gifts & emails and kept praying for me
- other dr's and health advocates who helped me for free or gave me reduced rates on products and services
- a friend who gave their frequent flier miles so I could see another dr
- friends & family who sacrificed their time to help my mom and I make several cross-country road trips
- many friends & family who sent me books, movies or music to encourage me
- and of course, my mom who has taken care of me and given 110% all these years!

When I think back over all the ways people have expressed generosity to me, I'm astounded! I certainly don't deserve it. But I understand now that it has all come from the generous, giving heart of my Heavenly Father! He is the author of generosity. in each act of generous kindness, God was displaying His life and character. I hope and trust that all those people have received much refreshment as a result of their generosity.

I think generosity is an area in my life that needs expanding. I have received much; I want to learn how to give much. When you have little, it's tempting to let that be an excuse not to be generous. But I have the life of Christ in me - the most generous person who exists! 

Lord, please express your generous heart through my life more and more. Amen.

Question: How have you been a recipient of generosity lately?

Generosidad

“El alma generosa será prosperada; y el que saciare, él también será saciado.”
–Proverbios 11:25

Últimamente he estado pensando sobre la generosidad. Puedo decir honestamente que he sido una receptora bendecida con mucha generosidad durante toda mi vida y especialmente durante estos últimos años.

Algunos ejemplos de la gente generosa que me ha bendecido durante mi prueba de salud:
- muchos amigos diferentes que me han permitido quedarme en su casa/apartamento por días, semanas y aun meses
- un quiropráctico que me trató gratis
- una terapeuta de masajes que me trató y enseñó a mi mamá cómo hacer el masaje, todo gratis
- numerosas personas que me enviaron ofrendas económicas
- un amigo que me regaló un computador y una cámara digital
- mi familia de la iglesia que continuamente me envió tarjetas, regalos y mensajes de correo electrónico y estuvieron orando por mí, todo el tiempo
- otros doctores y abogados quienes me ayudaron gratis o me dieron tarifas reducidas en productos y servicios
- un amigo quien me regaló sus millas de viajero frecuente para que pudiera ver otro doctor
- amigos y familia que sacrificaron su tiempo para ayudar a mi mamá y a mí para que hiciéramos muchos viajes a través del país
- muchos amigos y familia que me mandaron libros, películas o música para darme ánimo
- y, por supuesto, mi mamá que me ha cuidado y ha entregado de sí 110% ¡todos estos años!

Cuando recuerdo todas las formas en que la gente ha expresado generosidad hacia mí, ¡me asombro! De seguro no la merezco. Pero ahora entiendo que toda ha venido del corazón generoso, dador de mi ¡Padre Celestial! Él es el autor de la generosidad. En cada acto generoso de amabilidad, Dios estaba mostrando Su vida y carácter. Espero y confío que todas esas personas hayan recibido mucho refrigerio como resultado de su generosidad.

Pienso que la generosidad es un área que necesita expandirse en mi vida. He recibida mucha; quiero aprender cómo dar mucha. Cuando tienes poco, es tentador dejar que eso sea una excusa para no ser generoso. Pero tengo la vida de Cristo en mí - ¡la persona más generosa que existe!

Señor, por favor, expresa tu corazón generoso a través de mi vida más y más- Amén


Pregunta: ¿Cómo has sido receptor de generosidad últimamente?

1 comment:

Mrs said...

My son came and worked all day on my car!