Pages

Wednesday, March 16, 2016

Sometimes... (Algunas veces…)

Sometimes...it seems like God isn't answering my prayers.
Sometimes...He gives me what I pray for and then I wish I hadn't asked for it.
Sometimes...He does wonderful, amazing things I never even thought to pray for!

Sometimes...I wonder where God is in my pain.
Sometimes...when I cry, I hear Jesus weeping with me.
Sometimes...God gives comfort that just can't be explained.

Sometimes...people hurt us while trying to help us.
Sometimes...we hurt people when we're trying to help them.
Sometimes...we let Jesus heal us beyond what we thought possible.

Sometimes...the right words can fill us with everything we need to keep fighting the good fight of faith!
Sometimes...there are no words.
Sometimes...the best way to love someone is simply to pray for them.

Sometimes...we still don't see the miracle we've prayed for for so long.
Sometimes...God shows off and all we can do is stand amazed!
Sometimes...the greatest miracle is the one God does inside me.

Sometimes...I tell God I just don't understand.
Sometimes...He gives me the answers I desperately need.
Sometimes...I'm overwhelmed with the kindness, goodness, and graciousness of my Savior!

Always...God is good, no matter what happens.
Always...God loves me, no matter how I feel.
Always...God is for me, no matter who is against me.
Always...God is faithful, even if I'm not.
Always...God works all things for my good, no matter how bad those things were.

Amen.


Algunas veces…

Algunas veces… parece que Dios no está respondiendo mis oraciones.
Algunas veces… me da aquello por lo que oro y entonces deseo no haberlo pedido.
Algunas veces… ¡Él hace cosas maravillosas, sorprendentes por las que nunca había siquiera pensado orar!

Algunas veces… me pregunto dónde está Dios en mi dolor.
Algunas veces… cuando lloro, oigo a Jesús sollozando conmigo.
Algunas veces… Dios da consuelo que simplemente no puede ser explicado.

Algunas veces… la gente nos hiere tratando de ayudarnos.
Algunas veces… herimos a la gente cuando estamos tratando de ayudarles.
Algunas veces… permitimos que Jesús nos cure más allá de lo que pensamos sería posible.

Algunas veces… Las palabras correctas pueden llenarnos con todo lo que necesitamos para ¡seguir peleando la buena batalla de la fe!
Algunas veces… no hay palabras.
Algunas veces… la mejor manera de amar a alguien es simplemente orar por ellos.

Algunas veces… todavía no vemos el milagro por el que hemos orado por tanto tiempo.
Algunas veces… Dios presume y ¡todo lo que podemos hacer es asombrarnos!
Algunas veces… el más grande milagro es el que Dios hace dentro de mí.

Algunas veces… le digo a Dios que yo simplemente no entiendo.
Algunas veces… Él me da las respuestas que desesperadamente necesito.
Algunas veces… ¡estoy sobrecogida con la benevolencia, bondad y gracia de mi Salvador!

Siempre… Dios es bueno, no importa lo que pase.
Siempre… Dios me ama, no importa cómo me sienta.
Siempre… Dios es por mí, no importa quién esté contra mí.
Siempre… Dios es fiel, aun si yo no lo soy.
Siempre… Dios hace todas las cosas para mi bien, no importa lo malas que hayan sido esas cosas.

Amén

No comments: