Pages

Wednesday, March 6, 2013

His Promise, My Comfort (Su Promesa, Mi Consuelo)


Psalm 119:50 is one of my favorite verses: 

My comfort in my suffering is this: Your promise preserves my life. (NIV) 

Even in the pain of suffering, we know God's promises never fail. That's why they give us hope and comfort in trials. 

In all my years of suffering, there have been many promises I've clung to, such as:

*God will never leave me (Heb. 13:5)
*He will work everything in my life for good (Rom. 8:28)
*His grace will be sufficient for my need (2 Cor. 12:9)

God knew we would need His promises. I can't imagine going through suffering without His promises to strengthen me. 

Your promise revives me; it comforts me in all my troubles. (NLT)

I'm so thankful for the promises in God's Word that continually revive and comfort me.

I'm also thankful for the specific promises God has given me at different times. After years of suffering, I believe God has promised me restored health and a full life once again. This promise keeps me looking ahead with hope, in spite of each day's challenges.

This is my comfort in my affliction, that your promise gives me life. (ESV)

What a gracious God we have, who gives us precious promises.


What promise of God has comforted you this week?


Su Promesa, Mi Consuelo

Salmos 119:50 es uno de mis versículos favoritos:

Éste es mi consuelo en medio del dolor: que tu promesa me da vida. (NVI)

Aun en medio del dolor del sufrimiento, sabemos que las promesas de Dios nunca fallan. Es por eso que nos dan esperanza y consuelo en las pruebas.

En todos mis años de sufrimiento, ha habido muchas promesas a las cuales me he aferrado, tales como:

* Dios nunca me abandonará (He. 13:5)
* Dios dispondrá todas las cosas en mi vida para bien (Ro. 8:28)
* Su gracia será suficiente para mi necesidad (2 Co.12:9)

Dios sabía que necesitaríamos Sus promesas. No puedo imaginarme atravesando el sufrimiento sin Sus promesas para fortalecerme.

Tu promesa me revive; me consuela en todos mis problemas. (NLT)

Estoy muy agradecida por las promesas en la Palabra de Dios que continuamente me reviven y consuelan.

También estoy agradecida por las promesas específicas que Dios me ha dado en diferentes momentos. Después de años de sufrimiento, creo que Dios me ha prometido restaurar mi salud y una vida plena nuevamente. Esta promesa me mantiene mirando hacia adelante con esperanza, a pesar de los desafíos de cada día.

Este es mi consuelo en mi aflicción, que tu promesa me da vida. (ESV)

Que Dios tan lleno de gracia el que tenemos, quien nos da preciosas promesas.


¿Cuál promesa de Dios te ha consolado esta semana?

No comments: