Pages

Wednesday, December 10, 2014

Right Believing (Creer Correctamente)


I just finished reading a book called The Power Of Right Believing by Joseph Prince, and it was such a blessing to me!

I've listened to messages by Joseph Prince online for the last couple of years. He is an amazing preacher and teacher of GRACE. His messages always make me think and go back to the Word to study more. Sometimes I'm amazed at the things I learn. Sometimes I still don't find the answers I seek, but I draw closer to my heavenly Father in the process. And I always learn more about the riches of God's grace!

The Power Of Right Believing is about moving our focus from trying to "live right" to instead learning to believe right. Joseph Prince emphasizes that what we truly believe is what determines how we live. And I completely agree. Change doesn't come from trying harder to live better. It comes from renewing our minds and believing what is true. Then we will be transformed from the inside out. (Rom. 12:1-2)

The book is divided into seven sections:
- Believe in God's Love for You
- Learn to See What God Sees
- Receive God's Complete Forgiveness
- Win the Battle for Your Mind
- Be Free from Self-occupation
- Have a Confident Expectation of Good
- Rest in the Father's Love

I read this book prayerfully, one chapter at a time, and God really met me with each precious truth that was communicated. For the most part it wasn't new truths I was learning. It was the way the truths were presented and explained that really made them real to me like never before. 

We are SOOO blessed as believers in Jesus Christ! God has given us so much! Yet the distractions and noise of the world and our own weaknesses so often keep us from truly believing in all we've been given. 

I want to focus my heart and mind on the precious truths of God's Word. Truths like: 
*I am DEEPLY loved by my Father God, and I can rest in Him.
*I am completely forgiven of ALL sin - past, present, and future! 
*With the Holy Spirit living in me, I can be beautifully Jesus-occupied, not self-occupied.
*I am the righteousness of God in Christ Jesus!

If you can, I encourage you to get a copy of this book and read it thoughtfully and prayerfully. And as you read God's Word, ask His Spirit to sink its precious truths deep into your soul. 

Let's BELIEVE what God says - about who He is, about who we are, and about all Jesus has done for us! 

By God's grace, I know we'll be transformed from glory to glory. 

But we all beholding the glory of the Lord with open face, are transformed into the same image from glory to glory, as by the Spirit of the Lord. -2 Corinthians 3:18 (DRA)


Creer Correctamente

Acabo de leer un libro que se llama “El Poder de Creer Correctamente” por Joseph Prince ¡y fue de mucha bendición para mí!

He escuchado mensajes de Joseph Prince por internet desde hace un par de años. Es un maravilloso predicador y maestro de la GRACIA. Sus mensajes siempre me hacen pensar y regresar a la Palabra para estudiar más. A veces me maravillan las cosas que aprendo. Otras veces todavía no encuentro las respuestas que busco, pero en el proceso me acerco más a mi Padre celestial. Y ¡siempre aprendo más acerca de las riquezas de la gracia de Dios!

“El Poder de Creer Correctamente” es sobre cambiar nuestro enfoque de tratar de “vivir lo correcto” a aprender a creer lo correcto. Joseph Prince enfatiza que lo que verdaderamente creemos es lo que determina como vivimos. Y estoy completamente de acuerdo. El cambio no viene por tratar de vivir mejor con más ahínco. Viene renovando nuestra mente y creyendo lo que es verdadero. Entonces seremos transformados de adentro hacia afuera. (Ro. 12:1-2)

El libro está dividido en siete secciones:
- Cree en el Amor de Dios por ti
- Aprende a ver lo que Dios ve
- Recibe el Perdón Completo de Dios
- Gana la batalla por Tu Mente
- Libérate de la Auto-ocupación
- Ten una Expectativa Confiada de lo Bueno
- Descansar en el Amor del Padre

Leí este libro con oración, un capítulo cada vez y realmente Dios me hizo ver cada preciosa verdad que fue comunicada. La mayor parte no eran verdades nuevas que yo estaba aprendiendo. Fue la manera como las verdades fueron presentadas y explicadas lo que las hicieron tan reales para mí como nunca antes.

¡Somos TAAAN bendecidos como creyentes en Jesucristo! ¡Dios nos ha dado tanto! Sin embargo las distracciones, el ruido del mundo y nuestras propias debilidades muy a menudo nos detienen para creer verdaderamente en todo lo que nos ha sido dado.

Quiero enfocar mi corazón y mente en las preciosas verdades de la Palabra de Dios. Verdades como:
*Soy PROFUNDAMENTE amada por mi Padre Dios y puedo descansar en Él.
*Estoy completamente perdonada de TODO pecado – ¡pasado, presente y futuro!
*Con el Espíritu Santo viviendo en mí, puedo estar hermosamente ocupada en Jesús, no ocupada en mí misma.
*¡Soy la justicia de Dios en Jesucristo!

Si puedes, te animo a que consigas una copia de este libro y lo leas con oración y muy pensativamente. Y al leer la Palabra de Dios, pide que su Espíritu hunda profundamente en tu alma estas preciosas verdades.

CREAMOS lo que Dios dice – acerca de quien Él es, de quienes somos nosotros y de ¡todo lo que Jesús ha hecho por nosotros!

Por la gracia de Dios, sé que seremos transformados de gloria en gloria.

Así, todos nosotros, que con el rostro descubierto reflejamos como en un espejo la gloria del Señor, somos transformados a su semejanza con más y más gloria por la acción del Señor, que es el Espíritu. -2 Co. 3:18  

No comments: